Posted in Uncategorized

Alla har vi brister

Jag älskar huset i Nederbyn, men… Det har lite too much sten. Vi gjorde några timmar där igår efter jobbet.

Det är fortfarande väldigt kul, men nu börjar det bli sådär småirriterat mellan hantverkarna (läs mig och Fredrik). Som när vi ska bära in de långa upptagna golvplankorna i ladan. Och när vi bär de tillsammans och jag går först och dunkar i bakänden i väggen och Fredrik med tröttsam ton ber mig kolla bakåt och jag måste förklara för honom att ögonen sitter på framsidan av huvudet och därav har riktningen framåt och att han som går bakom borde styra mig med snack istället. Trött man blir.

Relationen svärfar min pappa Ove och svärson min pojkvän Fredrik verkar tightare än någonsin och pappa har börjat kalla Fredrik, Freddan. Ett smeknamn han senast hörde i årskurs två. Men som pappa verkar tycka är gulligt och användbart på Freddie.

20131022-204157.jpg

20131022-204206.jpg

Är det inte lite sjukt? För en vecka sedan ägde jag en rosa lekstuga. Nu har jag mark och ladugård. Värsta storbonden. Men får hejda mig lite. Så istället för kossor kör vi golvplankor i ladan. Golvplankor är lite mer lätthanterliga.

20131022-204220.jpg

20131022-204238.jpg

Leave a Reply

