Posted in Uncategorized

Citatmaskinerna i mitt liv

Ni vet folk som skaffar barn. De får oftast tunnelseende och pratar enbart barn. Jag har ju fått samma beteende när det gäller Nederbyn. Vem jag än pratar med så hamnar jag lätt i tugget om att jag körde in 1,3 ton grus igår och om 40 kilos stenen jag bar ut. Så jäkla ointressant för alla andra, men ni får stå ut ett tag till.

När pappa och jag satt och åt middag igår. Så pratade vi om att det är tungt och så, men ändå inte så tungt som jag väntat mig. Det som är jobbigt är mitt bristande tålamod. Har ju sjukt mkt energi och vill bara att allt ska gå snabbt! Då sa optimisten Ove Thuré: “vänta du du har nog gjort 2% av allt arbete på Nederbyn”. Riktig jävla pedagog och motiverande han där Ove Thuré.

En annan citatmaskin är min fantastiska moster Gullan. Hon heter faktiskt Gullan. Så jäkla coolt namn. Jag är yngst av alla kusiner och hon tror fortfarande jag är 12 år och ojar sig för mamma: “Hur ska Maria orka? Jobbar så tungt och hårt och är så liten”.

Fyller 30 i februari liksom.

Leave a Reply

