Posted in Uncategorized

Fantastisk dag i Nederbyn

20131226-162856.jpg

Jag har köpt sovunderlag på överskottsbolaget. En investering jag inte hade sett göra till renoveringen, men det är nämligen så att man använder det till att klä stenarna i grunden med som blir kvar.

Sten blir nämligen snabbt varma om det tillförs värme och de blir även snabbt kalla när värmen försvinner. Då bildas vatten. Inte så bra under golvet. Därför lägger man underlag över stenarna så de ska skyddas från värmen och inte bli varma. Vem fan som kommit på detta vet jag inte. Någon smart person med för lite att tänka på antagligen.

20131226-163718.jpg

Vi har även lagt ett gult rör genom hela huset idag. Det är för att jag ska kunna ha en vattenslang på framsidan av huset och tvätta bilen med. Biltvättar är nämligen för stadstöntar.

20131226-163937.jpg

För varje dag som går på bygget så blir jag mer och mer insiktsfull i att det är tur att jag lejt in min pappa som arbetsledare. Han är både billig och bra!

Leave a Reply

