Posted in Uncategorized

Flera nyanser av kärlek

Jag har haft Nederbyn över 3 månader och har försummat min träning. Vi har behövt hjälp av rörmokare innan fortsättning, vilket innebär att vi fått lite vila i veckan och tid för träning:

20140125-195026.jpg

Idag har vi färdigställt så mycket att vi är helt klar med alla lager frigolit! Halleluja moment! Rörmokaren har fräst i massa rör i lager 2. Ingen aning om varför, men man behöver inte veta allt.

20140125-195243.jpg

Spräcka sten kungen Tompa kom tillbaka.

20140125-195331.jpg

Jag vill ju lägga tillbaka de gamla breda golvplankorna. De är ju fantastiska, men ska hyvlas. För det behöver vi få bort alla spikar. Problemet är att spikarna är så gamla att de går av. Så det satte Freddie sina tänder i idag. Det satte vårt förhållande på prov. Citat Freddie: “Sätt på lite musik så inte det här leder till en separation”.

Och jävlar vad jag spelade. Maggio på högsta volym.

20140125-195815.jpg

Sedan kom vi hem. Och jag konstaterar att kärlek är att äta morotskaka och blogga i vardagsrummet. Medan partnern äter vaniljmunk och ser NHL-hockey i sovrummet. Kan bli något annat än kärlek när han ser att jag smygfotat han. Men då drar vi bara på lite music.

20140125-200302.jpg

One thought on “Flera nyanser av kärlek

  1. Visst är det skönt att man inte behöver veta allt om alla moment i en renovering. Vi har också haft massa urfräsningar i väggar, våra gjorda av elektriker. Kommer hem efter jobbet och konstaterar att det blivit några fler, samt en massa konstiga hål i väggen, å man bara “jaha ja jag antar att dom där är bra för nånting…”

Leave a Reply

