Posted in Uncategorized

Ladda batterierna i Polen

Jag tog med min pappa till Polen i två dagar. Han sliter så hårt med Nederbyn och tar jag inte bort honom från Sverige så letar han sig ändå dit. Han fick det som tack för allt han gör med Nederbyn.

Vi åt billig och god mat.

20140130-221821.jpg

Vi besökte Auswitz. Mentalt mitt i ett husarbete var det mycket smart. Visst vi lägger över 20 timmar i veckan på Nederbyn. Dvs utöver värt vanliga jobb. Men vi gör det för vi vill det. Ingen tvingar mig till det. Jag äger mitt liv och det är detta jag vill göra:

20140130-222145.jpg

Att resa med pappa är lite annat än att resa med någon annan. Helt plötsligt kan han få syn på polska glasmästare på ett torg då måste vi gå och prata med de och berätta att vi också har ett glasmästeri.

När vi kom hem hade bästa Uffe aka rörmokaren jobbat på som tusan.

20140130-222427.jpg

I de där plastskenorna ska han lägga slang. Slang som i golvvärme. Jag och pappa har jobbat så in i helvete idag. Det finns ett murbruk med frigolitkulor. Jättehäftigt. Tycker förmodligen inte ni, men man blir så här lite nördig när man renoverar hus. Den betongen slängde vi ner i kanterna mellan frigolit och vägg. Ett av de roligaste momenten hittills faktiskt.

20140130-222822.jpg

20140130-222839.jpg

Har även spikat på liggunderlag på alla ytterväggar så nu imorgon kommer slangen på. Tjoho!

20140130-223005.jpg

Det firade jag och min bortadopterade katt. Nala. Hon sa att jag var bra.

20140130-223131.jpg

Leave a Reply

