Posted in Uncategorized

Shoppa har fått en ny innebörd

Jag tror alla någongång tänkt tanken: tänk vad kul att få inreda ett hus från scratch med vitvaror, väggar, golv alltså rubb och stubb.

Jag är där nu och har fått något mentalt sammanbrott.

Köksvalet till exempel. Vill ha i gammal stil. Har fått offert från Kvänum/Broby. Skiiitfint kök! Ett annat alternativ är att finsnickar-Staffan tillverkar i liknande profil och stomme och hela skiten. Alternativ tre är att köpa IKEA-stomme och så tillverkar Staffan dörrar och lådor och listar in i gammal profil.

Jag har velat fram och tillbaka vad vi ska välja. Fördelar och nackdelar så jag har blivit mentalt sjuk och borde möjligtvis flytta till Ulleråker istället för Nederbyn.

Till exempel skällde jag ut Fredrik igår. Skrek: DU VERKAR JU INTE BRY DIG OM KÖKET! OCH DET ÄR JU SKITVIKTIGT!

Möjligt att Sjuka barn är viktigare, men vi har inga sådana och kände inte så igår. Då var bestämma kök högst upp på världsproblemlistan.

Han kollade på mig som jag var dum i huvudet och då blev jag arg på det. Tillslut bestämde vi oss för att ta bort alternativ Kvänum. Hade behövt byta jobb annars och bankrånare har aldrig lockat mig.

Nu ska vi köpa IKEA-stomme som Staffan får bygga om. Det känns bra. Så nu tar vi nästa utbrott. Avsnitt vitvarorbråket.

Leave a Reply

