Posted in Uncategorized

Vardag igen

Man kan ju inte hålla på och dricka whisky hela tiden man har ju ett hus och renovera.

20140216-221815.jpg

Jag viker ut mig. Så nu är det väl bara en tidsfråga innan Bingo Rimer ringer.

20140216-221940.jpg

Jag har läst och läst på google hur man bör isolera en timmervägg inifrån. Alla som skriver vet exakt hur man ska göra. Synd bara att det alla säger totalt olika. Helst ska man inte isolera alls. Alt göra som man gjorde förr lerkila väggarna. ska det isoleras ska man helst göra det utifrån. Men nu är det så här att jag vill inte dö av en urinvägsinfektion för att det blåser in genom väggarna och kommer isolera från insidan.

Jag sållar därför infon och kommer följa rådet från en jämtländsk timmerbyggare och sätter papp mot timret på alla ytterväggar som en början.

Efter det förtjänade vi nybakta bullar.

20140216-222715.jpg

Leave a Reply

