Posted in Golv, Matsal, Målning, Sovrum, Väggar

Jag älskar att ha rätt

Igår kväll roade jag mig att läsa om takmålning. Jag snappade upp att man behövde veta vilken färg som använts tidigare för att veta vilken förarbete som skulle genomföras. Visste man inte det kunde man testa med en blöt svamp. Försvann färgen var det limfärg (vanlig på 60-talet) och då skulle man bara tvätta bort färgen med en svamp.

Idag när vi släntrade till Nederbyn så stod en grå man där. Det visade sig vara min far som stått där och slipat taket i några timmar. Jag berättade då för honom att vi skulle testa dra av taket med en blöt svamp. Min envisa far förklarade då för mig att jag måste förstå att man måste slipa bort färgen som spruckit. Och så hade vi en kärleksfull diskussion om det.

Fredrik flydde till kaminen som tydligen behövde massa mer ved.

Min pappa är envis. Men jag är nog lite mer envis och lyssnade inte på han utan drog svampen och vips så försvann färgen.

Jag älskar att ha rätt!

20140302-190057.jpg

20140302-190111.jpg

I matsalen kommer vi bevara en timmervägg. Fredrik har jobbat med den. För er med bra syn så går det att finna honom i dimman.

Han kommer inte få hångla ikväll. För jag vill inte ha några lerfyllda kyssar.

20140302-190341.jpg

20140302-190357.jpg

Leave a Reply

