Posted in Uncategorized

Det luktar flit

Jag gillar att måla. Det är skönt. Inte så mycket tänka. Just do it och man ser snabbt resultat.

Vi har målat vardagsrumstaket idag. Det var inte limfärg där och det tidigare underlaget såg okej ut så vi tvättade bara av det med målartvätt och sen drog vi på med penslarna.

20140303-222847.jpg

Freddie körde projekt timmervägg i matsalen. Slipade av lerkilningen med en rondell och sedan tvättade han rent med linoljesåpan.

20140303-223127.jpg

20140303-223216.jpg

Idag hade jag en mysighetskänsla i Nederbyn. Favoritgrabbarna var där och elden sprakade och färgen och linoljesåpan luktade flit.

Mamma bjöd på fläsk och brunsås och jag har så underbara människor i mitt liv. Måste ha varit förbannat god i mitt tidigare liv.

3 thoughts on “Det luktar flit

    1. Vi har så mycket kvar Jenny. Vi genar bara med lite målning i väntan på att kunna göra något annat. Med tanke på att gjutningen måste brinna klart. Tack för att du är så frekvent läsare och kommenterare.

      1. Det står ju massa intressant, klart man läser då 🙂 Å skönt att höra att ni har saker kvar, så blir det mer rolig läsning för min del 😉 Kör hårt!!

Leave a Reply

