Posted in Uncategorized

Jag har inte dött renoveringsdöden

Ursäkta min frånvaro. 25 kilo ton snor har legat i vägen. I söndags fortsatte vi täcka köksväggarna. Att mäta är en konst. Jag och Freddie höll på att separera pga av 2 centimeter på tumstocken. Kan kännas lite så här i efterhand, men ni sk aveta att 2 cm är jävligt mycket i byggsammanhang. Självklart var det Freddies fel att en gipsskiva blev fel fast det var jag som måttade. Som tur var gick pappa in och medlade. Eller medlade och medlade. Han sa väl typ att det inte gjorde något att den blev helt jäkla fel ännu en gång. Han var väl rädd att Freddie skulle dra och han lämnas kvar av en talanglös måttare.

 

Bild

Fredrik har haft påsklov och varit jätteduktig. Fast vi väntar på elektrikern har han forcerat på med osb på väggarna. Vi får ta bort de igen när el ska dras.

 

Bild

Bild

Han har även mekat med sitt nyköpta ekolod som han är mycket stolt över. Tror dessutom att han letar sig fram i någon form av identitetskris. Förvirringen mellan akademiker och hantverkare. Han är stolt iaf att han undersöker nya områden. Hur stolt? Så stolt att han vill marknadsföra sig för sin flickvän. Se SMS skickat 08.000 på morgon en lovmorgon. Och jag blir ju så kär att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Bild

Leave a Reply

