Posted in Uncategorized

Tårar

Idag när jag åkte från Nederbyn så grät jag. Farmor hade precis varit i Nederbyn och planterat dit lite tuvor av blommor från hennes gård. jag vet att farmor inte kommer leva jämt och då kändes det så fint på något vis att hennes blommor kommer leva i Nederbyn.

Jag kollade på Fredrik och sa:
“Förlåt men jag känner mig så lycklig. Allt känns så bra”.

“Eller så har du mens”, sa han. Och det var ju också sant.

Jag ville inte lämna Nederbyn ikväll. Så fint väder och så mysigt att se Fredrik gå runt och mumla…

20140421-212419.jpg

20140421-212530.jpg

“Mmm, det här mår gräsmattan bra av”

“Hur tusan ska man veta vilken gräsklippare som blir bäst”.

Osv som en liten gubbe.

Vi har spacklat idag. Svårare än man tror.

20140421-212754.jpg

Leave a Reply

