Posted in Golv, Kök

Jag är tjej-kortet

För att få fast de gamla golvtiljorna på betongen. Så har vi valt att lägga två varv av 7 mm plyfa på betongen. Våra lokala bygghandlare hade inte tillräckligt så jag ringde Nacka trä i Uppsala, och de skulle ha så det var bara att komma. Snodde bilen från grabbarna på firman som var ute på jobb. Tokkörde 4 mil till Uppsala för att hinna innan stängning. Kommer fram och så har de ingen plyfa. Note to my self handla aldrig på Nacka trä igen. Note to my self again nej, just det. De hade ju inte det jag ville ha så jag har ju aldrig handlat där.

Hittade till slut på KRAUTA. Där hade jag det kämpigt att få upp plyfan på flaket. Men körde tillslut “jag-är-tjej-på-en-bygghandel-tricket”. Fick hjälp av en mycket go gubbe. Hatar mig själv för att jag gjorde detta, dvs nyttjade de jävla stereotypa könsrollerna. men lugn Gudrun kommer rösta på ditt FI imorgon för att gottgöra detta.

Apropå lägga golv så trodde jag att det skulle bli ett snabbt och kul lördagsnöje.

20140510-185159.jpg

20140510-185224.jpg

20140510-185252.jpg

Verkar bli ett hela veckan nöje. Som en 7 dagars semester men helt jävla tvärtom.

Leave a Reply

