Posted in Uncategorized

Plogtackning

När man bor på vischan så har man fina bönder som plogar vägen åt än. Vår bonde heter Pettersson och han ska tackas.

Jag är ju en pysselunge. På den nivån att min dagmamma fick ge mig produktionsstopp på pärlplattor när jag var liten.

Så jag gjorde i ordning en liten present. Köpte en björkask, kändes som att det var lite bondigt. Och så pimpade jag den med en fjäril. Kändes också bondigt. Så fyllde jag den med godis. Riesen. Jag hatar Riesen, men har någon fördom att bönder gillar det.

Nu har jag varit upp och lämnat presenten och pengar, tackat och tagit i hand och artigt frågat hur det går med vårbruket.

20140513-215109.jpg

Tror jag får plogat nästa år med, men fjärilen kändes lite töntig. Så den slopar jag nästa år.

Annars då… Jo, vi har nästan färdigställt hela köksgolvet. Dags att fundera på behandlingen.

20140513-215347.jpg

Leave a Reply

