Posted in Uncategorized

Så rätt

Jag ska inte hyckla med att det funnits en oro över lappsjuka. Att Nederbyn skulle vara fantastiskt på pappret, men att man skulle sakna närheten till stadens puls.

Men idag dödade jag den känslan, när vi satt i trädgården på våra nya trädgårdsmöbler. Jag, mamma, pappa och Fredrik så kom min kusin och hennes man cyklandes på grusvägen så kändes allt så rätt. Hela magen fylldes med mys och hemmakänsla.

20140517-204646.jpg

Har så starka kvinnor i min närhet. Idag satte jag mamma och Ulrika på inoljning av golvplattorna till badrummet. Hade inte kunnat hitta bättre kandidater. Två pysselvana dagmammor. Att vi var på XL-bygg i Gimo och höll på att bli kvar där för alltid har vi förträngt. Men blir säkert påminda om det imorgon när skvallret nåt ut på byn.

20140517-205005.jpg

El-Mats har varit där och dragit tomrör vilket innebär att vi kunnat banka igen väggar i sovrum och matsal. Så gött!

20140517-205247.jpg

Leave a Reply

