Posted in Sovrum

Tapet sovrum

Förr i tiden tapetserade man väggarna. Vi har försökt fångat den gamla stilen så mycket det går. Här blir det en konflikt. Vi älskar vårt nuvarande sovrum. Stockholmsvita väggar. Lugn och rofyllt och är inte så sugna på tapet. 

Jag kan tänka mig en kompromiss, en vägg med tapet. Fredrik är väldigt intresserad av inredning precis som jag. Det innebär att vägen till beslut inte alltid är snabb. Läs för jävla långsam. Fredrik är fortfarande dålig och har inte så mycket energi i kroppen. Då passar jag på. För när jag säger att jag hittat en tapet jag älskar så säger han för tillfället: “men köp den då”. Som sagt. Det brukar inte vara så.

Inte van med detta. 

Jag gillar exempelvis denna Ralph Lauren:

 

Bild

 

 

Är inne på fjärilar och fåglar. Dont ask me why? Gillar denna också. Minns ej vem det var:

image

Men mest av allt gillar jag denna. Designer Louise Body: http://www.louisebody.com/shop/Wallpaper Gillade allt hon hade gjort och inte fasligt dyrt heller. Kanske kan vara snyggt och plocka upp det marockanska temat från badrummet även i sovrummet.

image

Leave a Reply

