Posted in Uncategorized

Torsdag i Nederbyn

Igår kom Fredrik hem från en löptur. Jag uppfattade att han sa: “Hej Bullen!”

Han sa hej Bruden! Men detta säger väl litegrann hur jag känner mig. Jobbar, renoverar och handlar. Tränar noll.

Idag grillade jag korv till mina hantverkare:

20140626-214037.jpg

De går på timme. Yeah!! 😉

På kvällen gick jag en vända genom huset med inredarexperten min pappa: Ove Thuré. Han undrade vad vi skulle ha på väggarna i matsalen. “En tapet va? Blir det inte lite fantasilöst med väv och måla överallt?”

Jag undrade även om man kunde måla tröskeln i skafferiet vit. Det gick inte. Man målar inte på ek. Det är helgerån. För läsare under 30 år så betyder det typ. Det gör man för i helvete inte!

Leave a Reply

