Posted in Badrum, Sovrum

Virrpannan twentiefourseven

Jag är mer virrig än vanligt just nu. Högsäsong och sista veckan innan semesterstängning på jobbet. Kombinerat med att det är full fart i Nederbyn.

Kusin-Jesse har snart grävt ner all slang. Kakelsättarna har påbörjat väggen i badrummet.

Jag längtar efter Fredrik som är i Småland och fick idag psykbryt över en bänkskiva. Utlovad leverans V.32. På fakturan som kom står det V.36. Kan ju för fan kapa en gran och tälja en egen bänkskiva på den tiden. Säljaren är givetvis sjukskriven och hänvisar på mail till en telefon som tydligen också sjukskrivit sig för där jag stod först i kön i 30 minuter. Har nu delegerat frågan till Fredrik. Han är lite lugnare än mig.

Freddie och jag försöker distansbesluta produkter. Han kikar i Småland och jag i Uppsala. Vad tror ni om det här handfatet men med skålade handtag istället? Graniten var fulare i verkligheten. Sugen på ek, men kan man ha det i badrum? Man kan ju spilla tandkräm på den, citat farsan Ove Thuré.

20140707-222402.jpg

I helgen smällde pappa och jag upp en garderob. Bokstavligen smällde. Gick snabbt och smidigt. Förvaring kommer bli ett stort problem tills övervåningen blir klar.

20140707-222710.jpg

Om ni undrar hur tankspridd jag är idag så anmälde jag en itunesbetalning som felaktig idag. Taggade till för någon idiot köpt någon vattenbiljett/vattenpass för 7-spänn på mitt konto. Kom sedan på att det var jag som var idioten. Skulle ju inte bada i helgen, men hade ju köpt ett vattpass på telefonen i helgen för att få garderobsstommen rak.

Leave a Reply

