Posted in Uncategorized

Egna kräftor

I söndags när vi stod och kikade på vår igensatta och gipsade hall och stod och hyllade oss själva hur duktiga vi varit så utbrister Fredrik…

“Men vi har ju ingen el i hallen nu”.

Och just då ville jag bara springa ner i ån och dränka mig. Men det gick ju inte. För vår del av ån var upptagna med kräftburar.

När jag går på vår gård och fixar med kräftburar och knatar ner till vår del av ån så inser jag hur hemma jag är på landsbygden. I naturen. Det är här jag trivs. Jag vill leva. Jag vill bo i Nederbyn.

20140811-230533.jpg

Leave a Reply

