Posted in Kök

Regn, el och puts!

Nu kanske ni tror att det kom en jättekräfta och åt upp mig eftersom jag inte bloggat sen dess. Men så är inte fallet.

Vi har fått elektricitet och det mina vänner är inget man ska ta för givet.

Fredrik har varit bortrest med jobbet. Kompetensutveckling. Han har lärt sig massor om afterwork.

Pappa och jag har lärt oss putsa en vägg. Först prima vi gipsskivan. Sedan satte vi hönsnät. Sedan kastade vi på puts. Eller vi och vi. Jag berömde mest och var ett fint sällskap.

20140817-210927.jpg

Vi har fogat också. Jag säger vi för jag köpte fogen. Ljusgrå. Tycker jag är en bra dotter. Ser till så att pappa har något att göra. 😉

20140817-211120.jpg

Mamma och jag har bränt ur ugnen. Då tyckte min husliga mor att det var dåligt tryck på värmen. Så samma kväll dunkade hon fram ett paket rågmjöl och sa att att hon skulle göra en deg så vi fick testköra ugnen. Morsan är bra. Bara hon som tänker på att testköra ugnar.

Ugnen funkade. Rågsiktsbröden blev smarriga!

20140817-211446.jpg

Och när vi satt där och hade det mysigt så hörde vi regndroppar i trappen. Alltså den inomhus. Det var Gud. Han sa att vi måste börja med taket nu. Man ska göra det först egentligen, men Guds vägar är ju ej raka.

Men mamma slängde fram en hink och sa:
“Tänk vad bra! Nu får du regnvatten till håret Maria!”

Leave a Reply

