Det här med tak över huvudet

Nederbyn fick nedslag av besiktningsmannen på taket redan vid köpet. Tak ska man åtgärda först. Byggchef farsan Ove Thuré gillar att göra tvärtom så vi tog det typ sist och det har ju gått kanoners.

Först vill jag säga att utrycket slänga pengar i sjön myntades för att beskriva tjänsten besiktningsmän. Visst taket hade små brister, men det har legat i 200 år och var typ snustorrt. Mitt tips köp inte besiktningsmän vid köp av hus. Ta dit hantverkare istället. De kan mer och kan säga vad saker och ting ska kosta.

Vi kommer göra taket i fyra etapper. Anledningen till det är att vi vill behålla de fina talbjälkarna inifrån och vill inte överraskas av regnfall och siktade på att få tätt snabbt. Vi kommer därför kosta på med två tak.

Tack alla fantastiska människor som slet röv i helgen för att hjälpa till med taket. Jag vet att ni har grymt ont i kroppen, men ni kommer tacka mig 2015. För då har ni nämligen fått tre pass till med pt Maria Thuré.

Grymt jobbat farsan Thuré, konsult morbror Lasse, Elvis, Johan, Asha och min älskling Fredrik. Och älskade mamma som borde starta catering.

20140831-203407.jpg

Tycker ni killen här nedan är snygg så kan jag skryta med att jag har en kopia.

20140831-203520.jpg

Lämna en kommentar