Posted in Uncategorized

Globetrotters

20141025-053832.jpg

Vi är inte hemma i Nederbyn, men jag kan konstatera att det går fint att vakna utan att bondgrannens tupp väcker oss. Freddie behöver nog tuppen.

Klockan är 05.40 på morgonen här. Jag är ensam vaken och ligger och käkar godis.

Ni inbrottstjuvar som tänkte besöka Nederbyn när vi är borta. Det är ingen idé. Mamma kommer nämligen sitta på Nederbynstaket och vakta hela vistelsen. Hon sa något i stil med att ta hand om huset så jag tolkade henne så.
Och om ni tar er förbi henne så finns det ändå inga pengar att ta. De bränner vi här.

Fredrik och jag skulle mötas på station igår efter jobbet för att gemensamt ta oss till Arlanda. Klockan 08.00 ringer Fredrik: “Jag är snart i stan nu och har glömt en sak”.

Då tänker jag typ en laddare, vantar eller nåt.

“Okej, vad har du glömt?” frågar jag.

“Jag har glömt resväskan”.

Hörrni, hur fan kan man glömma resväskan?!

Leave a Reply

