Posted in Badrum

Grattis badrummet 13 månader

Så här såg du ut 17:e oktober 2013. Du var ingen skönhet, men jag gillade dig ändå:

18oktbadrum

Den 29:e oktober. 11 dagar efter att jag köpt dig var pappa fortfarande putt på mig. Han förstod inte hur jag kunde lägga 1 450 000 kronor på ett objekt som hade så många renoveringstimmar framför sig. Trots detta var han där varje dag. Här på blivande badrumsgolvet. Funderandes över vad jag gett mig in på.

1004

30:e oktober. Det lilla, lilla badrummet revs.

1009

1016

2:a – 3-e november. Ni känner väl till det gamla ordspråket efter rivande kommer grävande.

1041

1051

1057

2:a december 2013. Och när man grävt måste alla kanstenar bort så de inte drar in fukt.

1312

25:e januari 2013. Under all frigolit. Ligger ca 2 ton grus som vi handskottat in. På det har vi lagt frigolit.

1507<a

1520

9:e februari 2013. Jag har precis fyllt 30 år. Har en livskris, men att förbereda inför gjutning håller mig uppe. Folk skaffar barn och familj, men jag har i alla fall Nederbyn.

1573

10:e februari 2013. Hallelujamoment. Vi göt golv. Jag kom dit med gympadojor. Pappa garvade och skickade iväg mig och köpa gummistövlar.

1599

25:e mars 2013. Och när betongen torkat började vi regla väggarna.Vi hade också rivit ett innertak med ca. 25 miljoner ton råttpiss. Och fick fram de fina takbjälkarna.

1.25-3

8:e april. Johan och Asha hjälpte oss att måla trägolv som vi använde som tak. Som vi monterade i början av april.

2.8-4

Det är svårt att se, men pappa skaffade sig några nya gråa hårstrån inför att mura bredvid kakelugnarna. Han nojade sig över det och sköt fram det, men den 26:e april hade han skaffat sig tillräckligt med mod.

3.26-4

5:e maj började vi gipsa väggarna. Givetvis med våtrumsgips.

4.5-5

17:e maj 2013. Anlitade Gimos pysselmästarinnor (50 års erfarenhet av barnpyssel) för att olja in klinkersen. Eller anlitade och anlitade. De fick 0 riksdaler.

5.17.5

I väntan på badrummet så fick våra midsommargäster snällt gå på ladans toalett:

6.midsommar

Och efter allt vårt slit så var det dags att ta in hantverkare. I slutet av juli och i början av augusti kämpade Anna med detta:

8.4-7

7.29-7

9.8-7

10.13-7

Och sedan pimpade jag badrummet med en snygg städkille.

11.27-7

Och i augusti gjorde vi lite inköp av badrumsmöbler. Och nu älskar vi att slippa boka tvättid. Tänk vilken lyx att få tvätta när man önskar.

aug

IMG_4576

I oktober 2013 kom Mälby Glas och monterade duschvägg. (Vi har ju lite kontakter på den firman)

13.7-10

14.7-10

Och sista oktober kom det sista badrumsfönstret på plats och ni minns väl allihopa att badrummet. Det är mitt rum. Där är jag boss.

IMG_4692

Leave a Reply

