Posted in Väggar

Hall of fame

Vi har varit lite försiktiga med färg. Det tog vi igen nu när vi gör hallen. Vi beställde en tapet från Farrow and Ball. En turkos blev det efteren omfattande Facebookundersökning. Den var jättedyr och när jag såg den på rullen så tänkte jag Helvete, varför åkte jag inte till Rusta? Tror Fredrik också tänkte så. Han sa inte så, men formulerade det så här. “Ska vi säga att hallen är ditt ansvarsområde då?”. Det betyder typ. Tapeterna är fula. Detta är din idé.

Finns viktigare saker på intågande än att tveka på tapeter typ en förlossning så jag tog in min pappa. Ni vet min murare, snickare, glasmästare, tapetserare. Ja, han är fan allt för att slänga upp tapeterna.

Och så toppade vi det hela med panel nedtill. Vi körde det i hallen nu för att tona ner tapeten.

Och vet ni. Det kanske är gravidhoemonerna, men helvete vad nöjd jag är. Snart bebis. Snart så kan du komma. Vi ska bara fixa trappväggen samt den platsbyggda garderoben.

IMG_5350

Leave a Reply

