Posted in Kök, Sovrum

Inreda med blått

Nu är det tydligen naturfärger som gäller. Grått, brunt och beige. För oss som bor på landet borde vi verkligen anamma det. Men nu är det så att jag älskar blått. Vet inte vad det kommer ifrån, men tror att det grundar sig i min kärlek till skärgården och havet.

Fredrik blir alltid nervös när jag vill ha blått. “Blått kan upplevas kallt, säger han alltid”.

Fredrik är hos sina kompisar i Örebro den här helgen. Tråkigt javisst! Men man kan vända på det också. Som ett ypperligt tillfälle att smyga in lite blått. Som dessa fantastiska skålar från Rusta:

IMG_5542

Har även smugit in de blå gardinerna. Jag lyckas inte med inköpen just nu. Skyller på gravidhjärna. Var på XL igår och skulle köpa foder. Kom hem med sockel. Pappa suckade och undrade nog om jag var en bortbyting.

Sedan var jag till IKEA och köpte gardinstång. Ville ha upp den innan Fredrik kommer hem. Eftersom jag är gräsänkling så messade jag lite taktiskt mamma: “Fråga pappa om jag bör ha plugg när jag sätter upp gardinstången?”. Fem minuter senare var han här. Säkert fortfarande putt för att jag köpt foder, men det är ju livsfarligt att klättra på pallar när man är gravid.

Synd bara att jag lyckades få med ETT fäste så det inte gick att få upp stången. Och nu var nog pappa helt säker på att jag var en bortbyting och åkte hem. Men när pappa vänt ryggen till så körde jag in en stor spik i väggen där stången kunde vila. Man har väl sett MacGyver.

IMG_5543

Leave a Reply

