Posted in Uncategorized

Sol inne, sol i sinne

Jag älskar mitt hus. Fredrik har varit i Stockholm och jag bjöd in moster, kusin och mamma på kafferep. Min mamma som har sjukt mycket energi hade citat henne “slängt ihop några smörgåstårtor”. 



Jag tycker typ det är jobbigt och sjukt husligt att bre en fralla. Man funderar vad hushållargenerna tog vägen. Pappa hävdar att han gjorde den ena tårtan. Enligt mamma skalade han ETT ägg och skar av kanterna på frallan. Och så fick jag klart för mig vart hushållargenerna tog vägen. De blev kvävda av pappas gener. 

Vårsolen ger ett sådant fantastiskt solsken i köket. Jag älskar den platsen. Just nu så mycket att jag överväger att föda där. Inser att den känslan kan förändras vid typ första värken och jag inser att någon glömt att utrusta köket med lustgas. 





One thought on “Sol inne, sol i sinne

  1. Vad fantastiskt fint ni gör Nederbyn!
    Beundransvärt, känns tryggt att ni väljer att bevara det äldre, men med modern touch.
    Skoj att hitta bloggen och följa “min” gamla sommarstuga. 😀
    //Klas (Ex till Helena B).

Leave a Reply

