Posted in Uncategorized

ADHD-morsa

Jag är mamma åt en snart 6 veckor fantastisk kille. Jag tränar just nu på att vara mammaledig. Går sådär. Fick idag för mig att jag och Elis kunde åka till soptippen med riven huspanel. 

Ringde firman. “Hej! Är det airbag i lastbilen eller tror ni jag kan sätta ett barnskydd där?”

Det gick och stänga av airbagen. Sagt och gjort. Beordrade att lastbilen ej skulle ut på jobb. Drog med mig Elis. Klockan var nu strax före 13.00. 13.30 skulle vår nya soffa komma. Fick hjälp av min vikarie Kristin att montera dit barnstolen. Väl hemma igen står soffleveransen och väntar på mig och jag märker att nyckeln hem ligger på firman 1,5 mil bort. Jag ber soffleveransen att ställa soffan utomhus. (Hade Fredrik varit där hade han fått hjärnblödning). Elis är skithungrig, så jag kutar in i ladan och hittar någon plast att skydda soffan med. Kan ju bli regn. Sätter mig i lastbilen och ammar mitt stackars barn och funderar hur i helvete jag ska få in soffan. Färdigammad Elis och jag åker tillbaka till firman och hämtar nyckeln. Under tiden ringer jag min morbror som jag inte pratat med på några månader. 

“Hej! Akut! Jag har visst en ny soffa som står utanför huset och det är inte så bra om det blir regn. Tror du kanske att du kan ge mig ett handtag, typ nu?”

Och när jag och Elis kommer tillbaka med nyckeln så står morbror där som en ängel och vi får in soffan under tak. 

Fy fan vilken jäkla pers och vi och min fantastiska bebis har hunnit till soptippen med. Lastbilsljud är fantastiskt för bebissömn. 

  

Leave a Reply

