Ny soffa

Vi såg en soffa vi kunde tänka oss i tidningen Sköna Hem. Problemet var bara att den inte fanns fysiskt att se i vårt närområde. Fredrik fick förtroendet att spana in den i en butik i Stockholm. Man kan säga att jag köpte soffan i säcken och det gjorde jag helt rätt i. Jag var nog inledningsvis inne på en soffa i mer gammaldagsstil. 

Många soffor på marknaden ser så lika ut idag. Men jag tycker Vesta från Furninova är lite unik. Den känns låg vilket skapar ett nätt intryck samt att de raka linjerna gör den lite annorlunda. 

  
Observera mattan. Vi har haft den ett tag, men har legat lite lågt med den. (Hehe, ett oplanerat mattskämt). En äkta patchworkmatta. Dyr som fan, men den är värderad till mer än vad jag gav. Köpte den på ett auktionshus och har först nu bearbetat det köpet och är redo att gå ut med det. Ni vet! Jag är ju en vanlig arbetarklassunge och har nu köpt en matta som att jag vore Zlatan. Tack och lov att pappa inte har koll. Han kan få fortsätta tro att jag lappat ihop den själv. 

Lämna en kommentar