Posted in Uncategorized

Renoveringsguden ge mig styrka! 

Idag har varit en tuff renoveringsdag. Lite som back in the days när vi grävde sten. 

Fredrik har varit borta en del senaste tiden. Semesterfirat och betalat tillbaka hjälp till sin bror. Självklara grejer men det har varit lite tungt att de sammanstrålat när vi kan få som mest hjälp av min pappa som bär kunskapen. Det innebär att jag fått jobba på 100% med renoveringen dels de dagar pappa varit här och Freddie borta. Samt de dagar pappa ej är här har jag handräckt Freddie samt sprungit emellan och tagit hand om vår älskade Elis. De dagarna sitter man inte många minuter. En ammande småbarnsmorsa med rätt mycket minus på sämnkontot får jobba rätt hårt för att nå upp till den kapacitet som krävs av än. Har lyfta tunga ställningar och sprungit på högt tak med isolering. Mamma har hjälpt till fantastiskt med Elis de dagar pappa är här (hon är ovärderlig) men efter 2 timmars arbete får jag rusa in och amma. Och så kuta ut igen eftersom arbetet i regel kräver minst två personer. 

Jag söker inte sympati och hejarop. Jag har själv valt att köpa Nederbyn och den som varnade mig kring vilket arbete som komma skulle är den person som arbetat mest på projektet. Skulle någon gnälla är det faktiskt pappa. Men just nu är det bara lite kämpigt. Speciellt en dag som denna när jag sprungit upp och ner på taket med Rockwool 100 gånger. Vid varje amning har jag fått duscha först så inte Elis ska få klåda. Och så ut igen. Både pappa och jag har ju sån jävla arbetsmoral också så matintag blev inte förrän 14.30. Jag hatar faktiskt Rockwool. Och på allt jävla skit så ramlade jag ner från en stege också.  Det gick bra! 

Och vet ni vad det jävligaste är. Nu när jag sitter inne trött som ett stök så längtar jag typ ut till den där jävla Rockwoolen så vi blir klar med skiten någongång. Finns ingen bättre känsla att ha genomfört något riktigt värdelöst. Sådärja nu kör vi! Inget synd om oss! Vi har ett jättefint hus som saknar ett ordentligt tak bara. 

Leave a Reply

