Posted in Uncategorized

Hur går det med målsättningen? 

Jag är så renoveringstrött. Ser jag en spik så måste jag typ hyperventilera för att lugna ner mig. Och kan vara så att jag får någon slags psykos och mördar ett eller ett par paket Rockwool. 

Nu är frågan? Kommer vi frysa ihjäl i vinter? Eller kommer vi bli klara med tak och panel. 

Det vet vi inte än. Grejar vi målet är pappa drivkraften. Fattar inte hur han orkar. Förmodligen en ADHD-diagnos eller något annat som gör att han har mer energi än någon annan. Förmodligen är han en utomjording. 

Taket är i stort sett färdigläktat på framsidan. Sedan ska enkupigt tegel på.  

    
 
Fredrik är störd på det vis att han gillar allt hantverksarbete som ger muskler. Han ser därför fram emot att bära upp 10 ton tegel. 

När det gäller fasad. Så har vi grundmålat typ hälften av panelen. Vi ska själva ta bort och ersätta gammalt skadat timmer på några ställen, sedan ska vi isolera och pappa de tre återstående sidorna. Vi kommer ta in snickerihjälp till att regla framsidan och panela alla sidorna. Det känns som ett bra beslut. I alla fall om vi ska bo kvar som en enad familj i Nederbyn. 

Och vi har världens finaste arbetsövervakare. När det känns tungt så är mitt mantra: “Det här gör jag för Elis! Han ska ha det varmt och tryggt i vinter och slippa bo i ett arbetsläger”. 

  

Leave a Reply

