Posted in Uncategorized

Hälsningar från Nederbynloftet

Hösten med inskolning av Elis på förskola har inneburit förre arbetstimmar på jobbet men lika mycket jobb som vanligt (eller snarare mer pga höjd omsättning).  Detta innebär att när jag väl kommit hem på kvällarna så har jag mest suttit i soffan och ätit choklad och varit nöjd med mig själv. Sedan har jag sovit några timmar innan nattpasset med Elis börjat. Vår son gillar ju nämligen inte att sova utan vill gärna vara vaken några timmar per natt. Bra nätter är när han kan tänka sig se Masha och Björnen. Sämre nätter är när han vill att man ska leka play doh eller bygga Brio tågbanan. Jag gnäller inte. Jag får ju spendera massa tid med min son fast jag jobbar heltid och en blå nyans runt ögonen är bara klädsamt när man aldrig sminkar sig på morgonen. 

Med dessa förutsättningar så bidrar jag just nu 0% till renoveringen. Eller jag kan vara lite pådrivande ibland och säga: “Fan vad jobbigt att gräva bort allt sågspån”. 

Fredrik tolkar detta rätt dvs “gräv bort allt jävla sågspån annars bryter jag ihop”. Och gräver sedan bort allt. 

Fredrik och Farsan Baloo har jobbat på över förväntan. De reglar golvet för att sedan lägga rockwool och för att sen lägga spånskivor för golvslangarna. Sådan jävla win situation för mig. Jobbet blir gjort medan jag käkar choklad. 

Leave a Reply

