Posted in Uncategorized

Team Thuré/Lundqvist och sovoviljande barn

Klockan 7.00 idag kom elektrikern för att dra el i badrummet så vi kan komma vidare för nästa hantverkare att ta vid. Vi hade sett fram emot elektrikerns besök. Det var bara en detalj. Vårt sovoviljande barn som vaknade klockan 02.00 och valde att vara vaken till 05.30. Just då älskade jag inte tanken på att ta emot elektriker. Vi vet ju inget annat än att ha ett barn som kräver väldigt lite sömn. Och imorse när Freddie och jag hinkade kaffe (satte på 6 koppar direkt) i väntan på elektrikern och omfamnades i en kram i köket för att peppa varandra så slog det mig vilken jäkla sport det är att renovera hus med osovande barn och vilket team vi blivit. Givetvis med pappa Thuré som coach som visar vägen. 

Trots typ 4 timmars sömn har jag orkat köpa ett ton gipsskivor och lastat av de i ladan idag. Vardagsstyrka! Pappa var här ikväll och fixade större dörrhål till badrum och kontor. Stadgade upp med järn och så. Vill ju inte kapa timmer och större dörrhål och bli sevärdheten lutande huset i Nederbyn. 

OSB:andet går bra. Framtidsutsikten närmaste dagarna är OSB:a badrum. Göra hål för trapp. Och sedan börja gipsa. Känns möjligt oavsett antalet timmar sömn.  

För då är det sedan fritt fram för:

1. Finsnickare som ska tillverka & montera trapp 

2. Rörmokare att dra rör i hela golvytan

3. Snickare att flytspackla badrummet 

Så efter helgen hoppas jag ha ett annat lugn och nöjdhet i kroppen. Då bromsar vi inte hantverkarna längre. Trots att jag sovit så lite de senaste veckorna är jag typ manisk. Folk som har barn som är vakna hela natten ska vabba inte dra till byggvaruhandeln köpa ett ton gipsskivor att handlasta av. 

Vi måste för övrigt börja beställa produkter. Kommod, klinkers, Elis fondtapet och framförallt Elis presenter. Tänk att vår skatt blir 2 år snart. 

Alltså min hjärna går på högvarv. 

Leave a Reply

