Posted in Uncategorized

Team Nederbyn

Just nu är vi ett sådant himla starkt team. Vi kramar liksom ur de sista renoveringskrafterna vi har. 

Just nu känns det så lätt med Fredrik. Eftersom jag har elitidrottat så är det inte främmande för mig att lägga saker åt sidan och bara fokusera på ett mål som exempelvis renovering Nederbyn. Jag kan bli lite insnöad och är liksom 100% energi i det jag bestämt mig för. Fredrik har ett större behov av yttre stimulans se premier leauge match. Spela badminton med brorsan osv. Och så kommer han tillbaka med större sug att renovera. 

Jag har med åren i alla slags relationer lärt mig att jag inte kan kräva samma engagemang och energi av andra när det gäller det jag tycker är viktigast. Och det har under alla dessa år inneburit en viss obalans emellanåt i prioritering och vilja.Men just nu är vi på samma energinivå. Vi är verkligen som maskiner. 

Och jag är lite extra kär i honom just nu. En del för att han lagt klart sex fack innertak. Men han har andra fina sidor också.


Rörmokaren vill komma och lägga slangarna för golvvärmen. Fräsningarna för slingorna är dock fyllda med sågspån så vi försöker dammsuga rent spåren.Men dammsugaren suger. Fast suger inte om ni fattar vad jag menar. Så jäkla tråkig syssla att grovdammsuga. Men hoppas bli färdig imorgon. 

Elis var knölig att natta. Helt otroligt med tanke på att balanscyklar om dagarna i sträckor så han snart kan cykla Vätternrundan. Och vet ni jag blev ju mamma sent till Elis och har egentligen alltid drömt att få inreda ett barnrum och nu i helgen kom fondtapeten upp i hans rum och jag är så jäkla nöjd! 

Hans rum är mitt inredningsuppdrag. Lyx att få inreda till det bästa man har. Man är lite generösare med budgeten då. Fredrik har badrummet och kontoret. 

Leave a Reply

